14. 11. 2016
I když by to tak být nemělo,
rozdíly v kvalitě cykloznačení jsou místy markantní. Když jsem poprvé na kole zavítala do Karlovarského kraje, zjistila jsem, že zdejší cykloznačení má ještě něco víc, než na co jsem zvyklá. Bylo poznat, že ho dělal někdo, kdo myslel jako cyklista a to „i za roh“: zahrnovalo odbočky k turisticky zajímavým místům po turistické značce pro pěší i tabule IS20 s nákresem křižovatky pod kopcem dvojnásob velké, aby je rychleji jedoucí cyklista stihnul přečíst. To vše mi přišlo nadstandardně dobré.
Když jsem se později seznámila s
karlovarským krajským cykloznačkařem Miroslavem Landou, pochopila jsem, proč to tak je. Cyklistické značení dělá už několik let a to od projektu, přes projednání až po instalaci značek. Někdy i v jiných krajích. Zeptala jsem se ho tedy, jak cyklistické značení vzniká. V rozhovoru například prozradil, proč zvládne na rozdíl od jiných opravit značení i ze dne na den, proč používá na značkách tak rád
piktogramy a jaké a jak se vlastně k téhle práci dostal. Prozradil také, jak vnímá
kvalitu cyklotras, které sám nevytvářel. V rozhovoru s Miroslavem Landou, který zveřejnil regionální informační portál
plzeňskonakole.cz. se také dozvíte, co všechno předchází tomu, než vznikne v terénu nová cyklotrasa.
Celý rozhovor si můžete přečíst na webu
www.plzenskonakole.cz
Text: Radka ŽÁKOVÁ (cykloRADKA)
Foto: Miroslav LANDA